εσπα 2014-2020(Για να κατεβάσετε τους οδηγούς υλοποίησης και τις αφίσες, δεξί κλικ στον σύνδεσμο του αρχείου -> Αποθήκευση ως… )

 

Ανάπτυξη υποστηρικτών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Σχολικό Έτος 2016-2017
(ΟΠΣ 5001982)

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της αναδιάρθρωσης του ρόλου των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και της μετατροπής τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), της σύστασης Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και της λειτουργίας των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ). Στόχος της Πράξης είναι η ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο μέσω της διαγνωστικής εκπαιδευτικής αξιολόγησης και της υποστήριξης των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών καθώς και την παραπομπή τους στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) για γνωμάτευση, εφόσον απαιτείται.

Στο πλαίσιο της Πράξης θα απασχοληθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) για τη στελέχωση των Κέντρων Υποστήριξης ΕΑΕ των ΣΔΕΥ, καθώς και για τη στελέχωση των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) και των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ).

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 


Ένταξη Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) στα δημοτικά σχολεία-Τάξεις Υποδοχής (ΟΠΣ 5001966)

Η Πράξη αφορά στην ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής πολιτισμικής ή θρησκευτικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες – ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης.

Στο πλαίσιο της Πράξης θα απασχοληθούν εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής και Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα και λοιπές δομές με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε αφενός μεν να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η παραμονήτων μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες στο εκπαιδευτικό σύστημα, αφετέρου δε, να υποστηρίζεται η ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων.

Στόχος της Πράξης είναι η μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, ώστε οι μαθητές να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 

 

 Πρόγραμμα μέτρων Εξατομικευμένης Υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΟΠΣ 5001975)

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την ενίσχυση των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις, χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο προσβάσιμο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για την εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων, καθώς και ειδικά εργαλεία. Συγκεκριμένα, θα ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής, άτομα ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΕΒ), οι οποίοι θα απασχοληθούν στις μονάδες A/θμιας Εκπαίδευσης και B/βάθμιας Εκπαίδευσης.

Στόχος της Πράξης είναι η διαρκής υποστήριξη κατά την εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να εξαλειφθούν οι ανισοτήτες και ο κοινωνικός αποκλεισμός.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 

 

Εξειδικευμένη Εκπαιδευτική Υποστήριξη για την Ένταξη Μαθητών με Αναπηρία ή / και Eιδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΟΠΣ 5001960)

Η Πράξη αφορά στην υλοποίηση του θεσμού της παράλληλης στήριξης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι φοιτούν στο γενικό σχολείο, με στόχο την ενσωμάτωσή τους και την εξασφάλιση της προσβασιμότητας αυτών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτό θα απαχολοηθούν 2.300 εκπαιδευτικοί (ΑΠ6: 2.084, ΑΠ8:96, ΑΠ9:120) που θα συλλειτουργούν με τον εκπαιδευτικό της τάξης (παράλληλη στήριξη) και θα υποστηρίζουν αποκλειστικά τους μαθητές με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Η απασχόληση των εκπαιδευτικών θα αφορά τόσο την Π/βάθμια εκπαίδευση όσο και τη Δ/βάθμια. Επίσης, προβλέπεται η απασχόληση ατόμων ως Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για τους μαθητές που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν (μαθητές με κινητικά προβλήματα κλπ), καθώς και ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ)/σχολικοί νοσηλευτές για όσους μαθητές χρήζουν νοσηλευτικής φροντίδας.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 

 

Ενιαίου Τύπου Δημοτικό Σχολείο (MIS 5001947)  

Η δημιουργία ΕΝΙΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ προκύπτει από τη συνταγματική δέσμευση για παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της ίδιας βαθμίδας. Η έμπρακτη εφαρμογή των αρχών της ισοτιμίας και της δικαιοσύνης στην Εκπαίδευση επιχειρείται με την ενιαία παροχή κοινών γνωστικών και διδακτικών αντικειμένων σε όλους τους τύπους δημοτικών σχολείων της χώρας από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες). Με την συνεπακόλουθη ενοποίηση των Εβδομαδιαίων Ωρολογίων Προγραμμάτων, αφού ελήφθη υπόψη εισήγηση του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) καθώς και τα πορίσματα της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την υποχρεωτική εκπαίδευση, καθιερώνεται ο ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Ο νέος ενιαίος τύπος δημοτικού σχολείου εξασφαλίζει τον εμπλουτισμό και την επέκταση των προσφερόμενων νέων γνωστικών αντικειμένων (ΤΠΕ, ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ) στους μαθητές όλων των τύπων σχολείων από 4/θέσια και πάνω (περίπου 3.555 σχολικές μονάδες).

Η λειτουργία του ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου ορίζεται από τις 8:00 έως τις 13:15 και για τη ζώνη του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος από τις 13:15 έως τις 16:00. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε, οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στη τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 

 

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης (MIS 5001941)

H σημασία της αναβάθμισης της αγωγής και εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία (EarlyChildhoodEducationCare/ECEC) με δίχρονη προσχολική αγωγή αποτελεί βασικό πυλώνα και βασική προτεραιότητα του Συμβουλίου της Ευρώπης, σχετικά με την αποδοτικότητα και την ισότητα στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης (2007). Στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης γίνεται αναφορά για το βέλτιστο ξεκίνημα στη ζωή, με στόχο την προσβασιμότητα, την αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού έχοντας ως βασικό επιδιωκόμενο στόχο την πρόληψη της σχολικής διαρροής και του αριθμού των ατόμων που ζουν σε ένδεια. H αναβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας στην εκπαίδευση για τη Προσχολική Ηλικία δύναται να υποστηρίζεται με επιτυχία στο πλαίσιο του προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης.

Η Πράξη αποσκοπεί στην υποστήριξη της λειτουργίας του θεσμού των νηπιαγωγείων με σκοπό την αναβάθμιση της παρεχόμενης ποιότητας της εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία με δίχρονη προσχολική εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν στο πλαίσιο της ανωτέρω Πράξης θα απασχοληθούν στα νηπιαγωγεία για τη δίχρονη προσχολική αγωγή.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα

 

 

ΠΕΠ- Εξειδικευμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2014-2020» (ΟΠΣ 5001514)

Η Πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών ΑμεΑ λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. και των πασχόντων από χρόνια νοσήματα μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες για το σχολικά έτη 2016-2017 και 2017-2018.
Στόχος της Πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Οδηγός Υλοποίησης

Αφίσα 2015-2016

Αφίσα 2016-2018