fapjunk.com teensexonline.com
Δελτίο Τύπου για τη δράση διαδικτυακών μαθημάτων που υλοποίησε το eTwinning – ΔΠΕ Κυκλάδων

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

για τη δράση διαδικτυακών μαθημάτων που υλοποίησε το eTwinning κατά το σχολικό έτος 2017-2018 και θα υλοποιήσει το σχολικό έτος 2018-2019

Δράση Διαδικτυακών Μαθημάτων

«Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και η ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων»

Η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning στην Ελλάδα σε συνεργασία με τους φορείς:

  1. Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  2. Πανεπιστήμιο Αιγαίου
  3. η ΕΕΛ/ΛΑΚ (https://elearn.ellak.gr)
  4. ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας
  5. Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
  6. Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Κρήτης
  7. Εργαστήριο προηγμένων εφαρμογών κινητών συσκευών και εκπαιδευτικών εφαρμογών, ΑΕΤΜΑ, ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
  8. Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (ΕΔΙΦΕΤ)

στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε κατά το σχολικό έτος 2018-2019 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):

  1. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας
  2. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
  3. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
  4. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
  5. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
  6. Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο και
  7. Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablets και κινητά τηλέφωνα) στην διδασκαλία μαθημάτων,

που θα μπορούν να  παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων καθώς και το σεμινάριο:

8. «Τεχνική υποστήριξη Εργαστηρίων Πληροφορικής με την χρήση Virtual Machines»
που θα μπορούν να  παρακολουθήσουν μόνο οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής.

Επίσης σχεδιάζουμε στην αρχή να υλοποιηθεί και επιμόρφωση των επιμορφωτών.

Τα περισσότερα σεμινάρια έχουν διάρκεια 120 ωρών περίπου (6 μήνες) και θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβριο 2018 μέχρι τον Μάιο 2019.

Μπορείτε να δείτε την ύλη των σεμιναρίων στο http://seminars.etwinning.gr/register/syllabus.pdf

Οι εγγραφές για την φετινή σχολική χρονιά ανά σεμινάριο είναι:

e τάξεις Σεμινάριο Εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί
38 Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο 750
34 I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας 673
83 II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού 1648
34 III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία 673
15 IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων 299
20 V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο 403
65 Αξιοποίηση των κινητών συσκευών (Tablet και smartphone) στην διδασκαλία μαθημάτων 1566
23 Τεχνική υποστήριξη Εργαστηρίων Πληροφορικής (μέσω Virtual Machines) 463
312 Σύνολο 6475

Παράλληλα έχουν επιλεγεί, μέχρι στιγμής, 340 επιμορφωτές για τις αντίστοιχες e τάξεις. Έχουμε ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες και θα αρχίσουν τα 5 πρώτα στις 29/10 και τα υπόλοιπα μέσα στον Νοέμβριο.

  • Τι υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά 2017 – 2018

Στο πλαίσιο της επαγγελματικής βελτίωσης των eTwinners, υλοποιήθηκαν κατά το σχολικό έτος 2017-2018 τα παρακάτω διαδικτυακά μαθήματα (online lessons):

  1. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού – Εργαλεία επικοινωνίας
  2. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού
  3. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία
  4. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων
  5. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
  • Οργάνωση

Τα διαδικτυακά μαθήματα είχαν ως αντικείμενο την παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 για την υλοποίηση συνεργατικών δραστηριοτήτων σε έργα eTwinning και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία μαθημάτων.  Τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που παρουσιάστηκαν στα σεμινάρια ήταν είτε ελεύθερο λογισμικό είτε διατίθενται δωρεάν.

Κάθε εκπαιδευτικός κύκλος είχε διάρκεια 120 ωρών (6 μήνες), ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2017 και διήρκησε μέχρι τον Μάιο 2018. Στα παραπάνω σεμινάρια συμμετείχαν 4.000 εκπαιδευτικοί eTwinners και λειτούργησαν  συνολικά 200 e–τάξεις με αντίστοιχα 200 επιμορφωτές.

Οι εκπαιδευόμενοι είχαν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπήρχε υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της Κοινότητας της Πρακτικής των εκπαιδευτικών του eTwinning, που έχει δημιουργηθεί, με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email, τηλεδιάσκεψη.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετείχαν εθελοντικά. Η ομάδα υποστήριξης του σεμιναρίου συνέγραφε, αναρτούσε, διόρθωνε και επικαιροποιούσε το υλικό. Επίσης δημιούργησε και συντόνισε τις e–τάξεις και επίλυε προβλήματα των καταρτιζόμενων. Παράλληλα, η ομάδα εκπαιδευτών  – βαθμολογητών, αποτελείτο από 200 άτομα, εμψυχώνοντας ταυτόχρονα τους συναδέλφους τους.

Κάθε εβδομάδα «ανέβαινε» το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτούνταν από τους συμμετέχοντες η υποβολή εργασιών σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των διαδικτυακών μαθημάτων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Ως εκπαιδευτές συμμετείχαν οι παλαιότεροι εκπαιδευόμενοι.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση κάθε διαδικτυακού μαθήματος, η οποία συνίσταται στην επιτυχή υποβολή του 70% των εργασιών, ο κάθε εκπαιδευόμενος «κατέβασε» τη βεβαίωση παρακολούθησής του από την πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης.

Το εκπαιδευτικό υλικό παραμένει μόνιμα διαθέσιμο για όλους τους εκπαιδευόμενους.

  • Μοντέλο Επιμόρφωσης 2017 – 2018

Τα διαδικτυακά μαθήματα πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τα παρακολούθησαν 4.000 εκπαιδευτικοί eTwinners από όλη την Ελλάδα.

Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιήθηκαν:

  1. Για την ασύγχρονη επικοινωνία η ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle, ένα ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) που  χρησιμοποιείται για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δικτυακές υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.
  2. Για την σύγχρονη επικοινωνία η open-source πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης BigBlueButton, η οποία υποστηρίζει πολλαπλούς χρήστες με χρήση εικόνας και ήχου.
  • Επιμορφωτικά Αντικείμενα

Τα επιμορφωτικά αντικείμενα των σεμιναρίων είναι:

I. Πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης – Εργαλεία επικοινωνίας II. Εργαλεία επεξεργασίας πολυμέσων – Εργαλεία παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού III. Εργαλεία δημιουργίας ιστοτόπων – Συνεργατικά και υποστηρικτικά εργαλεία IV. Διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες και αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων V. Δημιουργικό και ασφαλές διαδίκτυο – Αξιολόγηση και ανάπτυξη κριτικής σκέψης για το ψηφιακό περιεχόμενο
η-Τάξη από το ΠΣΔ (Μέρος Α) Επεξεργασία εικόνας  – Pixlr (Μέρος Α) WordPress (Μέρος Α) Φωτοδεντρο –  εθνικός συσσωρευτής εκπαιδευτικού περιεχομένου Αξιολόγηση Ιστότοπων
η-Τάξη από το ΠΣΔ (Μέρος Β) Επεξεργασία εικόνας  – Pixlr (Μέρος Β) WordPress (Μέρος Β) Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία Ηλεκτρονικό εμπόριο – Cookies – eMarketing
Edmodo (Μέρος Α) Επεξεργασία εικόνας  – Pixlr (Μέρος Γ) WordPress (Μέρος Γ) Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια | Πλατφόρμα «Αίσωπος» Πειρατεία λογισμικού – Hacking – Ιοί
Edmodo (Μέρος Β) Διαχείριση video – YouTube (Μέρος Α) WordPress (Μέρος Δ) Βιβλία στο διαδίκτυο Spam – Fishing
TES Teach with Blendspace – Δημιουργία μαθήματος για online Διαχείριση video – YouTube (Μέρος Β) Weebly – Μέρος Α MOOCs – Διαδικτυακά μαθήματα Ανεπιθύμητο, Παραπλανητικό και Ψευδές Περιεχόμενο
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος I) Λήψη Πολυμέσων από το Διαδίκτυο Weebly – Μέρος Β Εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση – Εικονικές κοινότητες Κακόβουλοι – υποκινούμενοι Χρήστες (trolls)
Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος ΙΙ) Screencast-O-Matic– Καταγραφή οδηγιών σε βίντεο Weebly – Μέρος Γ eTwinning Κοινωνική δικτύωση – Εθισμός στο διαδίκτυο
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος III) Video Animation – Moovly Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Α) Ηλεκτρονικές τάξεις (ΠΣΔ) Περιεχόμενο σε Κοινωνικά Δίκτυα
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle (Μέρος IV) Σύννεφα κειμένου – Tagul Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Β) Wikipedia Ασφάλεια στα μέσα Κοινωνικής δικτύωσης
Socrative – Χρήση κινητών και tablets στην τάξη Audacity Κοινότητες & Ιστολόγια στο ΠΣΔ (Μέρος Γ) Google Earth Cyberbullying
Kahoot Animaker Δημιουργία Ηλεκτρονικού Περιοδικού – School Press Google Maps & Street View Grooming – Sexting – Παιδοφιλία
Skype Εννοιολογικοί χάρτες Wikispaces Προγραμματισμός για παιδιά Δημοτικού Ψηφιακό προφίλ – Παραβίαση ιδιωτικής ζωής
ooVoo PosterMyWall – Δημιουργία poster Προσωπικά Περιβάλλοντα Μάθησης – Symbaloo LegoBuilder Πνευματική ιδιοκτησία
Αppear.in – Πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης Easel.ly – Δημιουργία Infographic Stormboard – Online καταιγισμός ιδεών Computer Science Unplugged Διαφορετική Οπτική – Μεροληψία
meeting (ΠΣΔ) Prezi Ιστοεξερευνήσεις OOo4Kids – Σουίτα Office για παιδιά Ασφάλεια κινητών τηλεφώνων
Remind – Επικοινωνήστε με τους μαθητές σας CrosswordLabs – Σταυρόλεξα Padlet Tux Paint – Ανοιχτού Κώδικα Λογισμικό Σχεδίασης για Παιδιά Πληροφορίες Υγείας και Διατροφής
Email στο ΠΣΔ + thunderbird Voki Google Έγγραφα (Μέρος Α) Made With Code Ψηφιακές Εγκυκλοπαίδειες
Doodle – Προγραμματισμός εκδηλώσεων Quizlet Google Έγγραφα (Μέρος Β) Προγραμματισμός για παιδιά Ι Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου – 2η Τηλεδιάσκεψη
Απομακρυσμένη πρόσβαση Δημιουργία Κόμικς με το Pixton Microsoft Office Online ΔΕΥΚΑΛΙΩΝ Αναζήτηση πληροφοριών
Mailinator Ιστοριογραμμή Mέσα αποθήκευσης στο “σύννεφο” (Μέρος Α) Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα – Opensoft Τεχνικές Αναζήτησης στο Google
Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου Storybird Mέσα αποθήκευσης στο “σύννεφο” (Μέρος B) Τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου Αξιολόγηση Πληροφορίας (TODO)
PowToon LiveBinders, IP address